Popisovali bibličtí lidé létající předměty?

14. března 2013 v 10:48 | light7 |  UFO a záhady
Na sránkách http://gnosis9.net/ jsem narazila na fórum na téma Jak poznáme Slovo Boží? Jeden člověk mě svým projvem a svými teoriemi zaujal. Jistý pan Petr Gejdoš píše:

1)Evidentně (si já myslím) jasném popisu létajícího předmětu, v Bibli "znalci" překládanému ze sloba "kabod" jako "Sláva Boží", kdežto mnou překládanému "vznášejícím se těžkém něčem" alias nějakém letadle. Pokud se Vám přesto vše řečené jeví, že zrovna "Sláva Boží" dělá rachot, šlehá plameny a má jakési křídla=vrtule, kola a či co ještě - potom tyto technické aspekty vysvětlete, co podle Vás znamenají čistě duchovně.

2)Budu zcela vděčný za jakýkoliv smysluplný jiný výklad toho, co podle Vás může znamenat, když někdo někomu nabídne, aby snědl nějakou jakby knihu = svitek a naplnil si jí břicho a střeva.

Já bych totiž klidně šel již i dále - mám nachystané toho více a měl jsem v plánu to účelně logicky gradovat. Mým cílem je totiž odhalit, že v Bibli je řada mylných překladů, které potom těm textům dávají nesmyslný význam a obsah. Jenže jsme se zasekli hned na počátku, na tom nejjednodušším, kde netřeba být vůbec znalec, aby člověk viděl správný obsah.. Předběžně řeknu hnedle, kam jsem chtěl jit jako druhý krok - podívejte se třebas na Genesis, kterak a proč vlastně lidé stavěli Babylonskou věž a na špatný překlad slova "šem".

viz zde:

Genesis 11. kapitola
4. Nebo řekli: Nuže, vystavějme sobě město a věži, jejíž by vrch dosahal k nebi; a tak učiňme sobě jméno, abychom nebyli rozptýleni po vší zemi.

To je přece tak flagrantní omyl, tento překlad, že pokud se na tomto neshodneme a Vy nenahlédnete, jaká je toto nesmyslnost, potom silně váhám, zdali má smysl pokračovat v takové "věroučné výuce". Slovo "šem" je sumerské "mu" a fakticky nejvlastnější význam je "soubor rozhodujících znalostí o nějakém oboru činností" a přeneseně se zde jedná o něco, co umožňuje létání, čili znalost letecké nějaké techniky.

Ti lidé stavěli onu Babylonskou věž jako energetické zařízení a zde onen "šem" bylo to, co bylo tzv. "nebeskou komorou" - nejčastěji se s tím lze setkat v mýtech o "létající bohyni Ištar" alias Innaně. V egyptských "Knihách mrtvých" se potom píše, že až se "posadí či vsadí" šem = mu na nějaké technické zařízení, že to umožní zemřelému faraonovi vystoupat na nebe a odlet na "Planetu milionů let".

Souvislost je zcela jasná - ti lidé chtěli postavit zařízení, které jim umožní létat a až potom dává ten text smysl !

4. Nebo řekli: Nuže, vystavějme sobě město a věži, jejíž by vrch dosahal k nebi; a tak učiňme sobě jméno, abychom nebyli rozptýleni po vší zemi.

Čili se zde říká, že když budou moci létat, budou mít k sobě blíže, tedy takto letecky. Kdybyste nesouhlasila a měla nějaké opět duchovní vysvětlení - sem s ním. Hlavně aby to dávalo ten smysl, že by skutečně musel biblický Hospodin říkat toto:

5. Sstoupil pak Hospodin, aby viděl to město a věži, kterouž stavěli synové lidští.
6. A řekl Hospodin: Aj, lid jeden a jazyk jeden všechněch těchto, a toť jest začátek díla jejich; nyní pak nedadí sobě v tom překaziti, což umínili dělati.
7. Protož sstupme a změťme tam jazyk jejich, aby jeden druhého jazyku nerozuměl.
8. A tak rozptýlil je Hospodin odtud po vší zemi; i přestali stavěti města toho.
9. Protož nazváno jest jméno jeho Bábel; nebo tu zmátl Hospodin jazyk vší země; a odtud rozptýlil je Hospodin po vší zemi.

Přece, kdyby si skutečně chtěli jen zjednat jakousi slávu či jméno, jak jest nám vnuceno pochybným překladem to chápat - copak by toto byl důvod, aby Bůh lidi rozeštval ?

Nemluvě o tom, že Bab-illim = brána boží. Je to odvěké sídlo boha Marduka a jedno z původních předpotopních měst. Celý tento biblický příběh má samozřejmě jasný sumerský předobraz a jedná se o součást jedné z "Válek u pyramid". Dochovaly se i obrazy na keramických deskách, kde je vidět tato scena. Jedná se o zmaření lidské snahy o ovládnutí technické znalosti létání.

I mě připadá Starý zákon zvláštní. Spíš vypadá jako upravená kopie sumrských textů. V knize Genesis mě zaujala zmínka o Henochovi (Enochovi) 5:21-24, kde se píše, jak Enoch chodil s Bohem a pak ho vzal sebou na nebesa. Bohužel podrobnosti o Enochovi nalzneme pouze v apokryfech, jsou to texty vyřazné z Bible. Protože jsou v nich popisovány, tak neuvěřitelně a pro Křesťany nepřijatelné věci. Na toto téma je napsaný zjímavý článek: http://petrczernek.wordpress.com/2012/02/26/henoch-clovek-ktery-chodil-s-bohem/

Bibličtí lidé popisovali Boha jako někoho kdo dělá rámus a šlehá plameny. Popisovali jak dělá rámus, až se hory třesou a lvi se schovávají do díry (popisovali super sonický třesk?).

O mimozemských tchnologiích dávné doby se mluví v dokumentu Vetřelci dávnověku:

Co si o tom myslíte? Stvořil naše těla samotný nejvyšší Bůh? Nebo bohové z Vesmíru (Anunnaki?) a vdechli našim tělům dech života (Duši)? Jak to popisují sumerské tabulky.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Věříte na UFO a mimozemšťany?

Ano, určitě existují 78.6% (11)
Ne, je to nesmysl 21.4% (3)

Komentáře

1 D@ve D@ve | E-mail | Web | 30. března 2013 v 13:55 | Reagovat

Žasnu nad tím, k jakým závěrům může vést povrchní čtení Bible. Při zkoumání libovolného textu je myslím fér vůči jeho autorovi to, abychom se snažili pochopit původní význam jeho slov. To, co tím myslel, a jak to přijímali jeho posluchači tehdy a tam. Tomu se říká exegeze. Proti ní stojí eisegeze. To je postup, pomocí kterého se badatel snaží do původního textu vkládat myšlenky, které autor neplánoval. Každý, kdo přistupuje k Bibli, má už nějaké své předporozumění či záměr. To je však potřeba dát stranou a s pokorou se snažit pochopit jediný význam textu - a to ten, který zamýšlel autor. Jak na to trefně popisuje kniha Jak číst Bibli s porozuměním. http://obchod.portal.cz/produkt/jak-cist-bibli-s-porozumenim

2 light7 light7 | E-mail | Web | 31. března 2013 v 16:21 | Reagovat

[1]: no já si myslím, že pan Gejdoš v tom má jasno. Jestli chcete můžete si s ním o tom popovídat na tomto foru:

http://forum.gnosis9.net/viewtopic.php?f=1&t=32

Tak mi vysvětlete co tím autor v Bibli myslel, když popisoval ohnivé vozy, které dělali rámus...a taky mi vysvětlete proč nazýval Enoch tyto věci jako zařízení...

3 light7 light7 | E-mail | Web | 31. března 2013 v 19:33 | Reagovat

Ke stažení páteční relace rádia ubuntu, kde se o těhle věcech často hovoří:

http://uloz.to/xLJZYas/ubunturadio-29032013-studiolive-mp3

4 D@ve D@ve | E-mail | Web | 6. dubna 2013 v 12:24 | Reagovat

[2]: Podle mého názoru se pan Gejdoš dopouští té eisegeze - cíleně překrucuje Bibli, aby si obhájil svoje vlastní myšlenky. Nepřesvědčivým způsobem zpochybňuje překlady pasáží a vkládá do nich významy, které jejich autor nikdy nezamýšlel.

K těm ohnivým vozům, které dělají rámus - kde přesně se o tom v Bibli píše? A stejně tak i s tím Henochem?

Co se týče apokryfů - křesťané (resp. protestanté) přijali ty samé starozákonní knihy, které používali Židé. Co tím chci říci - na základě apokryfů a dalších nebiblických spisů nelze do Bible vkládat významy, které tam jednoduše nejsou. V Bibli totiž Bůh zjevuje svou vůli - chce mít přátelský vztah s každým člověkem. To je hlavní myšlenka Starého i Nového zákona. Chtěla bys mít všemohoucího Boha za přítele? :-)

5 light7 light7 | E-mail | Web | 7. dubna 2013 v 12:02 | Reagovat

[4]: Enoch: Gen.: 5:21-24
Ohnivý vůz: třeba tady - 2. Královská 2 prorok Eliáš - Ještě chvíli spolu šli a rozmlouvali. Tu se mezi ně postavil ohnivý vůz s ohnivými koni a rozdělil je. Když Elijáš do vozu vstoupil, zafoukal prudký vítr, zvedl Elijáše i s vozem ze země a odnesl do nebe.

Všemohoucí Bůh jako přítel se vždycky hodí :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama